EDEF0001-1 | |||||
Study, Assessment, Prevention and Treatment of Speech and Language Disorders (intellectual disability), Study, Assessment, Prevention and Treatment of Speech and Language Disorders (intellectual disability) | |||||
Duration :
|
|||||
12h Th | |||||
Number of credits :
|
|||||
|
|||||
Lecturer :
|
|||||
Alisson Simon | |||||
Coordinator :
|
|||||
Murielle Merveille, Alisson Simon | |||||
Language(s) of instruction :
|
|||||
French language | |||||
Organisation and examination :
|
|||||
Teaching in the first semester, review in January | |||||
Units courses prerequisite and corequisite :
|
|||||
Prerequisite or corequisite units are presented within each program | |||||
Learning unit contents :
|
|||||
La déficience mentale : étiologies et caractéristiques
Étude de la trisomie 21, des épilepsies et des troubles du spectre de l'autisme |
|||||
Learning outcomes of the learning unit :
|
|||||
L'étudiant sera capable de :
|
|||||
Prerequisite knowledge and skills :
|
|||||
Planned learning activities and teaching methods :
|
|||||
Présentation magistrale comprenant : des activités en ligne (ex. : sondage, etc.), des vidéos, des questions-réponses, etc. | |||||
Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning) :
|
|||||
Présentiel | |||||
Recommended or required readings :
|
|||||
|
|||||
Assessment methods and criteria :
|
|||||
Évaluation écrite | |||||
Work placement(s) :
|
|||||
Organizational remarks :
|
|||||
Pour une meilleure réussite, la présence et la participation active au cours et la réalisation des ateliers sont vivement souhaitées.
Pour le bon déroulement des cours, la ponctualité est exigée. Tout étudiant veillera à être en classe/en ligne à l'heure du début de la séance et, le cas échéant, à avoir effectué le travail demandé. |
|||||
Contacts :
|
|||||
alisson.simon@hers.be | |||||