Study Programmes 2022-2023
WARNING : 2021-2022 version of the course specifications
IQPR0001-5  
Become a Reflective Professional 4
  • Lieux de paroles accompagnement étudiants - praticien formateur - feedback constructif (Lieux de paroles accompagnement étudiants - praticien formateur - feedback constructif)
  • Lieux de paroles : gestion des conflits (Lieux de paroles gestion des conflits)
  • Atelier : communication thérapeutique (Atelier : communication thérapeutique)
Duration :
Lieux de paroles accompagnement étudiants - praticien formateur - feedback constructif (Lieux de paroles accompagnement étudiants - praticien formateur - feedback constructif) : 6h Pr
Lieux de paroles : gestion des conflits (Lieux de paroles gestion des conflits) : 6h Pr
Atelier : communication thérapeutique (Atelier : communication thérapeutique) : 6h Pr
Number of credits :
Bachelor's degree in Nursing1
Lecturer :
Lieux de paroles accompagnement étudiants - praticien formateur - feedback constructif (Lieux de paroles accompagnement étudiants - praticien formateur - feedback constructif) : Florence Gabriel, Marie Robinot, Julie Schelfhaut
Lieux de paroles : gestion des conflits (Lieux de paroles gestion des conflits) : Florence Gabriel, Marie Robinot, Julie Schelfhaut
Atelier : communication thérapeutique (Atelier : communication thérapeutique) : Bénédicte Dion
Coordinator :
Jacinthe Dancot, Marie Robinot
Language(s) of instruction :
French language
Organisation and examination :
All year long, with partial in January
Units courses prerequisite and corequisite :
Prerequisite or corequisite units are presented within each program
Learning unit contents :
Learning outcomes of the learning unit :
Prerequisite knowledge and skills :
Planned learning activities and teaching methods :
Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning) :
Recommended or required readings :
Assessment methods and criteria :
Work placement(s) :
Organizational remarks :
Contacts :