Study Programmes 2022-2023
WARNING : 2021-2022 version of the course specifications
TDEP0002-2  
Strategic Management Practices of Tourist Destinations
  • Outils et stratégies du management des destinations touristiques
  • Ingénierie de projets (Ingénierie de projets)
  • Marketing des destinations touristiques (Marketing des destinations touristiques)
  • Strategic Management of Tourist Destinations Project
Duration :
Outils et stratégies du management des destinations touristiques : 36h Th
Ingénierie de projets (Ingénierie de projets) : 21h Th
Marketing des destinations touristiques (Marketing des destinations touristiques) : 12h Th
Strategic Management of Tourist Destinations Project : 12h Proj.
Number of credits :
Bachelor's degree in Tourism7
Lecturer :
Outils et stratégies du management des destinations touristiques : Bernard De Myttenaere, Martin Vincent
Ingénierie de projets (Ingénierie de projets) : Alain Petit
Marketing des destinations touristiques (Marketing des destinations touristiques) : Diederick Legrain
Strategic Management of Tourist Destinations Project : Bernard De Myttenaere, Diederick Legrain, Martin Vincent
Coordinator :
Bernard De Myttenaere
Language(s) of instruction :
French language
Organisation and examination :
Teaching in the first semester, review in January
Units courses prerequisite and corequisite :
Prerequisite or corequisite units are presented within each program
Learning unit contents :
Strategic Management of Tourist Destinations Project
Voir l'UE
Learning outcomes of the learning unit :
Prerequisite knowledge and skills :
Planned learning activities and teaching methods :
Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning) :
Recommended or required readings :
Assessment methods and criteria :
Strategic Management of Tourist Destinations Project
Voir épreuve intégrée
Work placement(s) :
Organizational remarks :
Contacts :