Study Programmes 2023-2024
WARNING : 2022-2023 version of the course specifications
SDDF0001-1  
Creativity for Learning
  • Exploring the Different Resources of the Cultural, Political, Economic and Social World (Découverte des différentes ressources du monde culturel, politique, économique et social 12h TH)
  • Teaching for Creativity or Creativity for Teaching (Les pédagogies au service de la créativité ou la créativité au service des pédagogies ?)
  • French and Subject-Specific Didactics (Français et didactique de la discipline 24h TH)
  • Professional Integration Activities (Activités d'intégration professionnelle 24h PR)
Duration :
Exploring the Different Resources of the Cultural, Political, Economic and Social World (Découverte des différentes ressources du monde culturel, politique, économique et social 12h TH) : 12h Th
Teaching for Creativity or Creativity for Teaching (Les pédagogies au service de la créativité ou la créativité au service des pédagogies ?) : 24h Th
French and Subject-Specific Didactics (Français et didactique de la discipline 24h TH) : 24h Th
Professional Integration Activities (Activités d'intégration professionnelle 24h PR) : 24h Pr
Number of credits :
Bachelier en enseignement section 27
Lecturer :
Exploring the Different Resources of the Cultural, Political, Economic and Social World (Découverte des différentes ressources du monde culturel, politique, économique et social 12h TH) :
Teaching for Creativity or Creativity for Teaching (Les pédagogies au service de la créativité ou la créativité au service des pédagogies ?) :
French and Subject-Specific Didactics (Français et didactique de la discipline 24h TH) :
Professional Integration Activities (Activités d'intégration professionnelle 24h PR) :
Language(s) of instruction :
French language
Organisation and examination :
Teaching in the second semester
Units courses prerequisite and corequisite :
Prerequisite or corequisite units are presented within each program
Learning unit contents :
Learning outcomes of the learning unit :
Prerequisite knowledge and skills :
Planned learning activities and teaching methods :
Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning) :
Recommended or required readings :
Assessment methods and criteria :
Work placement(s) :
Organizational remarks :
Contacts :