Study Programmes 2024-2025
WARNING : 2023-2024 version of the course specifications
SDFT0001-1  
Advancing Your Teaching Practices and Lessons through Reflection
  • Observation as a Research Method (L'observation comme méthode de recherche 12h TH)
  • Reflection Seminar: In-Depth Study (Séminaire de réflexivité : approfondissement 12h PR)
  • Teacher Identity and Teacher Portfolio (Identité enseignante et dossier de l'enseignant 12h TH)
  • Professional Training Workshops (Ateliers de formation professionnelle 12h PR)
  • Placement (Stage 96h ST)
Duration :
Observation as a Research Method (L'observation comme méthode de recherche 12h TH) : 12h Th
Reflection Seminar: In-Depth Study (Séminaire de réflexivité : approfondissement 12h PR) : 12h Pr
Teacher Identity and Teacher Portfolio (Identité enseignante et dossier de l'enseignant 12h TH) : 12h Th
Professional Training Workshops (Ateliers de formation professionnelle 12h PR) : 12h Pr
Placement (Stage 96h ST) : 96h Internship
Number of credits :
Bachelier en enseignement section 28
Lecturer :
Observation as a Research Method (L'observation comme méthode de recherche 12h TH) :
Reflection Seminar: In-Depth Study (Séminaire de réflexivité : approfondissement 12h PR) :
Teacher Identity and Teacher Portfolio (Identité enseignante et dossier de l'enseignant 12h TH) :
Professional Training Workshops (Ateliers de formation professionnelle 12h PR) :
Placement (Stage 96h ST) :
Language(s) of instruction :
French language
Organisation and examination :
Teaching in the second semester
Units courses prerequisite and corequisite :
Prerequisite or corequisite units are presented within each program
Learning unit contents :
Learning outcomes of the learning unit :
Prerequisite knowledge and skills :
Planned learning activities and teaching methods :
Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning) :
Recommended or required readings :
Assessment methods and criteria :
Work placement(s) :
Organizational remarks :
Contacts :