Study Programmes 2024-2025
WARNING : 2023-2024 version of the course specifications
STFT0001-1  
Advancing Your Teaching Practices and Lessons through Reflection
  • Observation as a Research Method
  • Reflection Seminar: In-Depth Study
  • Teacher Identity and Teacher Portfolio
  • Professional Training Workshops
  • Placement
Duration :
Observation as a Research Method : 12h Th
Reflection Seminar: In-Depth Study : 12h Pr
Teacher Identity and Teacher Portfolio : 12h Th
Professional Training Workshops : 12h Pr
Placement : 96h Internship
Number of credits :
Bachelier en enseignement section 3 : éducation physique et éducation à la santé8
Bachelier en enseignement section 3 : français, français langue étrangère et français langue d'apprentissage8
Bachelier en enseignement section 3 : français et langues anciennes8
Bachelier en enseignement section 3 : français et morale8
Bachelier en enseignement section 3 : français et éducation à la philosophie et citoyenneté8
Bachelier en enseignement section 3 : formation manuelle, technique et technologique et formation numérique8
Bachelier en enseignement section 3 : langues germaniques8
Bachelier en enseignement section 3 : mathématiques et formation numérique8
Bachelier en enseignement section 3 : sciences8
Bachelier en enseignement section 3 : sciences humaines8
Lecturer :
Observation as a Research Method :
Reflection Seminar: In-Depth Study :
Teacher Identity and Teacher Portfolio :
Professional Training Workshops :
Placement :
Language(s) of instruction :
French language
Organisation and examination :
Teaching in the second semester
Units courses prerequisite and corequisite :
Prerequisite or corequisite units are presented within each program
Learning unit contents :
Learning outcomes of the learning unit :
Prerequisite knowledge and skills :
Planned learning activities and teaching methods :
Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning) :
Recommended or required readings :
Assessment methods and criteria :
Work placement(s) :
Organizational remarks :
Contacts :