Study Programmes 2023-2024
WARNING : 2022-2023 version of the course specifications
SDXU0001-1  
Teaching Resources - French
  • Psychology of Learning, Differentiation and Individualised Support for Each Pupil: Methodology Guidance (Psychologie des apprentissages, différenciation et accompagnement personnalisé de chaque élève : accompagnement méthodologique 24h TH)
  • Assessment for Learners and Differentiation (L'évaluation au service de l'apprenant et de la différenciation 24h TH)
  • Tools for Differentiation (Quels outils pour différencier ? 12h TH)
  • Educational ICTs for Learning and Differentiation (Les TICES au service des apprentissages et de la différenciation 12h TH)
  • Differentiating in French as a Foreign Language (Comment différencier en français langue étrangère ? 12h TH)
  • Professional Training Workshops (Ateliers de formations professionnelles 36h PR)
  • Placement (Stage 72h ST)
Duration :
Psychology of Learning, Differentiation and Individualised Support for Each Pupil: Methodology Guidance (Psychologie des apprentissages, différenciation et accompagnement personnalisé de chaque élève : accompagnement méthodologique 24h TH) : 24h Th
Assessment for Learners and Differentiation (L'évaluation au service de l'apprenant et de la différenciation 24h TH) : 24h Th
Tools for Differentiation (Quels outils pour différencier ? 12h TH) : 12h Th
Educational ICTs for Learning and Differentiation (Les TICES au service des apprentissages et de la différenciation 12h TH) : 12h Th
Differentiating in French as a Foreign Language (Comment différencier en français langue étrangère ? 12h TH) : 12h Th
Professional Training Workshops (Ateliers de formations professionnelles 36h PR) : 36h Pr
Placement (Stage 72h ST) : 72h Internship
Number of credits :
Bachelier en enseignement section 213
Lecturer :
Psychology of Learning, Differentiation and Individualised Support for Each Pupil: Methodology Guidance (Psychologie des apprentissages, différenciation et accompagnement personnalisé de chaque élève : accompagnement méthodologique 24h TH) :
Assessment for Learners and Differentiation (L'évaluation au service de l'apprenant et de la différenciation 24h TH) :
Tools for Differentiation (Quels outils pour différencier ? 12h TH) :
Educational ICTs for Learning and Differentiation (Les TICES au service des apprentissages et de la différenciation 12h TH) :
Differentiating in French as a Foreign Language (Comment différencier en français langue étrangère ? 12h TH) :
Professional Training Workshops (Ateliers de formations professionnelles 36h PR) :
Placement (Stage 72h ST) :
Language(s) of instruction :
French language
Organisation and examination :
All year long, with partial in January
Units courses prerequisite and corequisite :
Prerequisite or corequisite units are presented within each program
Learning unit contents :
Learning outcomes of the learning unit :
Prerequisite knowledge and skills :
Planned learning activities and teaching methods :
Mode of delivery (face to face, distance learning, hybrid learning) :
Recommended or required readings :
Assessment methods and criteria :
Work placement(s) :
Organizational remarks :
Contacts :