Study Programmes 2024-2025
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Nathaelle Balfroid
Learning units :  
 
EDFZ0001-5 FW: Terminal Test Holder
- Year End Work
- FW Written and Oral Technique
- Seminars
- Sociologie
- Ecrits professionnels
EPEV0001-3 Sociopolitics of Education  Holder
- Teaching Identity, Ethics and Teachers' Record
- Introduction to Research, Notions of Discipline Epistemology, Preparation for FW
- Sociology and Education Policy
JEAD0001-1 Physical Care Routines: Focus on Children Aged 1¿3 Holder
- Health Training
- Psychoeducational Training
- Social Training
JEBF0001-1 Documenting Your Practices Holder
- Understanding the Documentation Process: Role and Challenges
- Exploring Visual and Textual Culture
- Ensuring Documentation Processes Respect the Law and the Individual: Ethical and Professional Conduct Considerations
- Respectful Communication: Choice of Communication Standards
JEBG0001-1 Mealtimes, An Important Time for Child Development I Holder
- Health Training
- Psychoeducational Training
- Social Training
JECM0001-1 Structured Learning and Independent Activities I Holder
- Health Training
- Psychoeducational Training
- Social Training
JEDR0001-1 Times of Transition for Children and Families Holder
- Psychoeducational Training
- Social Training
PRZX0001-2 Final Work Holder
- Final Work Including FW Writing, Long Productions
- Sociology and Education Policy
- Neutrality Training
- Professional Project Development
- Specific Practicum
PSZX0001-3 FW Holder
- Final Work Including FW Writing, Long Productions
- Initiation à la recherche, notions d'épistémologie des disciplines, préparation au TFE
- Neutrality Training
- Sociology and Education Policy
- Specific Practicum Final Work
RSEV0001-1 Sociopolitics of Education Holder
- Sociology and Politics of Education
- Teaching Identity, Ethics and Teacher's Record
- Introduction to Research, Notions of Discipline Epistemology, Preparation for FW
SDAB0001-1 Observer pour apprendre les pratiques enseignantes Holder
- Identité enseignante dans la classe(Identité enseignante dans la classe 12h TH)
- Initiation à la dynamique de groupes(Initiation à la dynamique de groupes 12h TH)
- L'observation : introduction aux sciences sociales(L'observation : introduction aux sciences sociales 18h TH)
- L'observation : séminaire(L'observation : séminaire 6h TH)
- Les invariants en pédagogie(Les invariants en pédagogie 12h TH)
- Stage(Stage 24h ST)
SDCW0001-1 Communication and Collaboration Holder
- Communicating Professionally(Communiquer de manière professionnelle 12h TH)
- Addressing Audience Diversity(Approche de la diversité des publics 24h TH)
- Pact and School Roadmaps(Pacte et plan de pilotage 12h TH)
SHAF0001-1 Economic and Social Studies, Economic and Social Studies Holder
STAB0001-1 Observer pour apprendre les pratiques enseignantes Holder
- Identité enseignante dans la classe(12h théorie)
- Initiation à la dynamique de groupes
- L'observation : introduction aux sciences sociales
- L'observation : séminaire
- Les invariants en pédagogie
- Stage
STCW0001-1 Communication and Collaboration Holder
- Communicating Professionally
- Addressing Audience Diversity
- Pact and School Roadmaps
SUAB0001-1 Observer pour apprendre : les pratiques enseignantes Holder
- Identité enseignante dans la classe(Identité enseignante dans la classe 12H TH)
- Initiation à la dynamique de groupes(Initiation à la dynamique de groupes 12H TH)
- L'observation : introduction aux sciences sociales(L'observation : introduction aux sciences sociales 18H TH)
- L'observation : séminaire(L'observation : séminaire 6H TH)
- Les invariants en pédagogie(Les invariants en pédagogie 12H TH)
- Stage(Stage 24H ST)
SUCW0001-1 Communication and Collaboration Holder
- Communicating Professionally(Communiquer de manière professionnelle 12H TH)
- Addressing Audience Diversity(Approche de la diversité des publics 24H TH)
- Pact and School Roadmaps(Pacte et plan de pilotage 12H TH)